Kako je gostota ključnih besed pomembna za SEO optimizacijo

Kako je gostota ključnih besed pomembna za SEO optimizacijo

V tem prispevku je podrobneje predstavljeno kaj je gostota ključnih besed, ali je gostota ključnih besed pomembna pri optimizaciji spletnih strani, kako se je na gostoto ključnih besed gledalo v preteklosti in kako danes. Na dnu objave pa boste našli še povezave z dodatnimi informacijami o ključnih besedah in SEO optimizaciji spletnih strani. V celoti je spletna optimizacija strani kot proces uvrščanja spletnih strani na prvo stran Googla, opisana na povezavi.

Kaj je gostota ključnih besed (keyword density)

Gostota ključnih besed je SEO izraz, s katerim se je, v preteklosti bolj kot danes, pojasnjevalo tistim, ki se ukvarjajo s pripravo spletnih tekstov po pravilih SEO optimizacije, da morajo paziti na količino ponavljanj enakih ključnih besed v tekstu. Z namenom, da tako Google bolje razume spletne vsebine, ki imajo večkrat ponovljene ključne besede v spletnih vsebinah, s katerimi targetirajo, da bi bili prikazani z njimi, v iskalniku Google, čimvišje.

V preteklosti, ko je bil iskalnik Google šele na začetku svoje razvojne poti, je celo veljalo, da se spletne vsebine, ki imajo v svojih tekstih pogosteje ponavljano ključno besedo, v iskalnikih Google uvrščajo višje, a je to imelo za posledico, da je v ogromno spletnih vsebinah, bila gostota ponavljanja ključnih besed, enostavno prepogosta, s čimer so se na vrh iskalnikov uvrščale neberljive in neustrezne spletne strani.

Gostota ključnih besed pomeni kako pogosto se ponavlja posamezna ključna beseda v celotnem tekstu, glede na količino celotnega teksta in glede na natančno ponavljanje ključne besede.

Primer:

če je ključna beseda “omara” in se ta natančno (ne omare, v omari, itd…, ampak omara) ponovi 10 krat v 1000 besed dolgem besedilu, je gostota te ključne besede 1%

Še danes, večina SEO orodij, meri gostoto natančnih ponavljanj ključnih besed in priporoča, da je gostota natančnih ponovitev ključnih besed med 1% do 2%, glede na količino vsega teksta.

Na spodnji sliki si lahko ogledate primer posledice prepogostega “tlačenja” istih ključnih besed v spletno besedilo (t.i. keyword stuffing), ki je nastal kot primer pisanja spletnih besedil v preteklosti, ko je Google dejansko še upošteval število in gostoto ponavljanj istih ključnih besed v tekstih (vir slike 1):

gostota kljucnih besed seo optimizacija

Pri SEO optimizaciji spletnih strani spada gostota ključnih besed k tematiki, ki jo pokriva t.i. onsite SEO optimizacija, podrobno pa so razlike med onsite in offsite SEO opisane v članku, na povezavi.

Primer rabe gostote ključne besede bonitetno poročilo in bonitetna poročila na spletni strani ebonitete.si

Na spodnji sliki je prikazana smiselna/naravna umeščenost ključnih besed bonitetno poročilo in bonitetna poročila, na spletni strani ebonitete.si:

gostota kljucne besede bonitetno porocilo

Ali je gostota ključnih besed pomembna za SEO optimizacijo

Sodobnejša SEO optimizacija (predvsem v tujini) več ne zagovarja, da je gostota ključnih besed pomemben faktor uvrščanja spletnih strani v Googlu, saj zagovarja, da Google, skozi svoj razvoj, besedila in tekste na speltnih straneh, razume tudi preko rabe sinonimov in sorodnih ključnih besed, zraven tega pa se sodoben iskalnik “uči” tudi razumevanja t.i procesiranja naravnega jezika (t.j. natural language processing).

Za potrebe SEO optimizacije se zato ključne besede v besedilih uporabljajo skupaj z njihovimi množinkimi izpeljankami, s sinonimi in sklanjatvami osnovnih ključnih besed, vedno več pa je tudi SEO copywriterjev, ki testirajo uvrščanje svojih spletnih vsebin, na sploh brez pretirane ali fokusirane rabe enih in istih ključnih besed.

Podrobno razlago o tem zakaj je gostota ključnih besed danes ena izmed najslabših SEO metrik, najdete v članku (vir 2 – Keyword Density Is the Worst Metric for SEO).

Gostota ključnih besed nekoč

Kot rečeno v prvem poglavju, na vrhu tega zapisa, je nekoč veljalo, da so se najvišje na iskalniku Google, uvrščale tiste spletne vsebine, ki so vsebovale največ natančnih (exact) ponovitev ključnih besed, a je Google, ki ima ambicijo na vrhu iskalnika prikazovati, najbolj uporabne vsebine, svoj algoritem popolnil tako daleč, da gostota ključnih besed, ni več tako pomembna za SEO optimizacijo.

Gostota ključnih besed danes

Danes se gostota natančnih ponavljanj ključnih besed za potrebe SEO optimizacije nadomešča z rabo sorodnih ključnih besed in namesto, da v enem tekstu ves čas govorimo o SEO optimizaciji, lahko z besedami “optimizacija spletnih strani”, “SEO optimizacija”, “spletna optimizacija”, itd… govorite o isti stvari, a z drugimi besedami.

S tem postane besedilo bolj berljivo in spisano bolj naravno, hkrati pa z uporabo sinonimov, Googlu, iz širšega zornega kota, poveste o čem je govora v vaši spletni vsebini.

Primer rabe sorodnih ključnih besed (jedilne mize Pohistvo123.si)

kljucna beseda jedilne mize

Na zgornji sliki je prikazana raba ključne besede “jedilne mize” v ponudbi spletne trgovine Pohištvo123.si. Namig: za SEO optimizacijo ni narobe, če izdelke v posamezni kategoriji poimenujete s ključnimi besedami in sinonimi ključne besede (na sliki zložljiva miza, miza,…).

Dodatne informacije o gostoti ključnih besed in SEO optimizaciji

Dodatne informacije:

  • Zelo uporabne nasvete v zvezi s spletnim marketingom in SEO optimizacijo spletnih strani, tudi v povezavi s SEO ustrezno rabo ključnih besed, najdete med objavami o tem kako se razvija in gradni spletni marketing na Vgradneomare.eu.
  • Na podoben iz zelo praktičen način je SEO optimizacija in digitalni marketing s pomočjo spletne optimizacije, prikazan tudi v objavah na Mizarstvo.si, kjer na svojih primerih prikazujejo kako izvajati SEO optimizacijo.
  • Če preučujete ustrezno in primerno količino rabe ključnih besed, vam utegne koristiti tudi prispevek, ki govori o tem kako izbrati ključne besede za spletno stran.
  • Za tiste, ki se želite profesionalno ukvarjati s SEO optimizacijo spletnih strani, smo v članku Tečaj za optimizacijo spletnih strani, opisali SEO tečaj, z namenom, da si lažje predstavljate kakšna znanja pridobite na najrazličnejših izobraževanjih za SEO optimizacijo.
  • NAMIG: Nekatere ključne besede ne zahtevajo pretirane in prepogoste rabe, saj je v prvi vrsti, uporabnikom pomembno, da si ogledajo artikle, ne pa o njih berejo spletne tekste – to so t.i. nakupne ključne besede.

Viri:

1 – Keyword Density: Does It Still Matter for SEO?
2 Keyword Density Is the Worst Metric for SEO)