Spodaj je s primeri prikazano kako izbiramo ključne besede za spletne strani z namenom, da spletne strani optimalno SEO optimiziramo za čimboljši )čimvišji prikaz spletne strani) med naravnimi prikazi internetnih strani, na Googlu.
S prikazanimi primeri v nadaljevanju boste videli, da se ključne besede za internetne strani, med seboj ločijo na t.i. :
- nakupne/profitabilne/dobičkonosne ključne besede
- informativne ključne besede
- transakcijske ključne besede
- navigacijske ključne besede
Večina urednikov in lastnikov spletnih strani, ki se ukvarjajo s spletno optimizacijo strani (SEO), se pri svojem ustvarjanju spletnih vsebin, osredotoča pretežno na najtežje, generične, t.i. nakupne ključne besede. A, kot boste razbrali iz prikazanih primerov, se za potrebe optimizacije spletnih strani, lahko uporabljajo prav vse vrste ključnih besed, le, da cilje, ki jih s spletnimi vsebinami, optimiziranimi za posamezne besede, zastavimo drugače.
Vsebina
- Kako izbiramo najbolj donosne in dobičkonosne ključne besede za spletno stran
- Kako izbrati informativne ključne besede za spletne strani
- Kako izbrati navigacijske ključne besede za internetno stran
- Kako & zakaj izbrati več ključnih besed za en url naslov [primeri iz finančne panoge]
- Viri in dodatne informacije
NAMIG: Celoten vodnik za raziskovanje in izbiro ključnih besed, najdete na povezavi Naučite se raziskovati ključne besede kot SEO strokovnjak. V vodiču za iskanje in analizo ključnih besed je podrobneje razloženo kaj so navigacijske, komercialne, informativne, transakcijske, generične in dolgorepe besede.
Kako izbiramo najbolj donosne in dobičkonosne ključne besede za spletno stran
Najbolj dobičkonosne in donosne ključne besede, so seveda na Googlu, najdražje, saj je konkurenca med njimi največja, za te ključne besede pa je značilno tudi, da jih v Google vtipka tudi največ uporabnikov Googla.
Posledično je uvrščanje speltnih strani in spletnih vsebin, SEO optimiziranih za najtežje (imenovane tudi generične) ključne besede, najtežje in traja najdlje časa (tudi več let).
To pomeni, da moramo biti pri izbiri najtežjih ključnih besed za potrebe SEO optimizacije, najbolj previdni in strateški, ob njihovem izbiranju pa upoštevati tako težavnosti rangiranja spletnih strani, preko najtežjih ključnih besed (t.i. seo difficulty), kakor tudi predviden čas rangiranja (saj je to povezano s časom in budžetom, ki ga imamo na voljo za rangiranje spletnih strani, na prvo stran Googla, z najtežjimi ključnimi besedami).
Izbira najtežjih ključnih besed za SEO optimizacijo naj bo premišljena, dolgoročna, vsekakor pa ne pozabite, da se tudi najtežjih ključnih besed, ne splača opustiti pri SEO kampanjah, saj se boste, na koncu koncev, še največ spletne optimizacije, naučili ravno, če boste v svoj arzenal SEO kampanj, izbrali najtežje ključne besede.
Kako je najbolj donosne ključne besede za SEO optimizacijo izbrala spletna trgovina pohistvo123.si
Spodaj je prikazan seznam nekaterih ibranih ključnih besed, ki so primerne za prodajo pohištva na Googlu:
NAMIG: Najbolj dobičkonosne ključne besede izberete tudi tako, da za vsako posamezno ključno besedo preverite ali se zanjo, na vrhu Googla, nahajajo plačljivi oglasi (t.i. Google Ads). Več kot se “vrti” plačljivih oglasov za posamezno izbrano profitabilno ključno besedo, bolj ste lahko prepričani, da je ta dobičkonosna.
Kako naj dobičkonosne ključne besede izbere spletna cvetličarna
Odvisno od svojega prodajnega programa, nekatere speltne cvetličarne bolj ponujajo sveže in rezano cvetje, druge bolj suhe šopke, tretje spet vence, najrazličnejša darila, ipd…
Nekaj izmed potencialnih ključnih besed, ki imajo visok iskalni volumen in utegnejo biti dobičkonosne za spletne cvetličarne, najdete spodaj:
Preverite še: Marketinški nasveti za izboljšano trženje preko spleta
Kako izbrati informativne ključne besede za spletne strani
Za informativne ključne besede je značilno, da se zanje praviloma pripravljajo uporabne in informativne vsebine (npr. blog zapisi na spletni strani), hkrati pa so priložnost, da na svojo spletno stran, preko njih, pritegujemo obiskovalce, ki se šele zanimajo za določene rešitve, produkte in storitve.
Informativne ključne besede naj začetniške spletne strani izberejo tako, da se osredotočajo na t.i. long tail informativne ključne besede, saj je z daljšimi ključnimi besedami, bistveno lažje sestaviti SEO ustrezno spletno vsebino, s katero lahko spletno stran uvrstimo na prva mesta Googla, kot, če za SEO optimizacijo izberemo krajše informativne ključne besede.
Za raziskovanje in izbiro informativnih ključnih besed lahko uporabimo Google autosuggest ali pa SEO orodja za raziskovanje dolgorepih besed (npr. Long Tail Pro).
Izbira informativnih ključnih besed, je ne samo pomembna iz vidika SEO optimizacije, ampak še posebej iz vidika ustreznega oblikovanja in zasnovanja prodajnega lijaka, saj je preko informativnih ključnih besed, pomembno prodajni lijak spletne strani, zasnovati tako, da obiskovalci iz vsebin z informacijami, subtilno, nežno in smiselno pripotujejo do pristajalnih strani ali do ponudbe v spletnih trgovinah.
NAMIG: Čeprav mnogi smatrajo, da informativne ključne besede, niso tako zanimive kot generične in najtežje, profitabilne besede, informativne ključne besede izberemo za ustvarjanje novih sledi (lead generation) obiskovalcev naših strani, saj nam v zameno za dolvleko npr. brezplačnih katalogov ali dodatnih informacij, obiskovalci spletne strani pustijo svoj elektronski naslov, s čimer narašča baza prejemnikov e novic. Preko e novic pa lahko naprej negujemo svoje elektronske kontakte ali jim občasno poskušamo prodati kak artikel, ki ga imamo v akciji.
Izbira dolgorepih ključnih besed za panogo naravne kozmetike
Naravna kozmetika sodi na Googlu med eno od najtežjih panog, zato je za nastop v panogi kozmetike iz narave, smiselno dobro preiskati nišne ključne besede, ki sicer nimajo toliko iskanj, a imajo prodajalci naravne kozmetike, z njimi bistveno več možnosti, da se uvrstijo na prvo stran Googla.
Nekatere izmed nišnih ključnih besed za panogo naravne kozmetike bi lahko bile:
Tudi za navigacijske ključne besede lahko pripravljamo takšno vrsto spletnih vsebin, preko katerih lahko ponujamo svoje produkte in storitve, saj navigacisjke ključne besede, nemalokrat uporabljajo ravno tisti uporabniki Googla, ki že vedo kaj potrebujejo, ne vedo pa kje ali kako do produktov oz. do storitev priti.
Navigacijska ključna beseda je lahko:
- kje se najbolje je v logatcu
- najcenejši frizer v mariboru
- najboljši hamburger na obali, itd…
Preko navigacijskih ključnih besed poskušajo uporabniki priti do informacij o lokacijah ponudnikov, zato jim Google, v večini primerov navigacijskih ključnih besed, ponudi zemljevid z lokacijami ponudnikov. Zato je v primeru targetiranja spletne strani za navigacijske ključne besede, zelo pomembno, da svoje podjetje vpišemo v t.i. Google my Business, s čimer dosežemo, da se bo naše podjetje in povezava do naše spletne strani, pokazala uporabnikom Googlovih zemljevidov in ostalih storitev.
Zaradi tega, ker je konkurenca pri generičnih ključnih besedah največka (in najtežja), je potrebno upoštevati, da je tudi cena SEO storitev za uvrščanje spletnih strani, za najtežje ključne besede, najvišja, hkrati pa SEO kampanje za najtežje ključne besede, utegnejo trajati krepko čez 6 mesecev. Na povezavi SEO optimizacija cena poglejte cene posameznih storitev SEO optimizacije.
NAMIG: Predvsem v tujini, v zadnjem času zelo narašča zanimanje za navigacijsko ključno besedo “near me”. Preko te ključne besede uporabniki iščejo različne lokacije in ponudnike v njihovi bližini (npr. na počitnicah, potovanjih, ipd…). Zelo uporabno je, če za izbiro novih navigacijskih ključnih besed, za potrebe večje organske vidnosti vaše spletne strani (SEO), uporabljate Googlove trende (ki prikazujejo trende rabe posameznih ključnih besed, po različnih kriterijih).
Dodatne informacije o SEO optimizaciji preverite v objavi o tečaju spletne optimizacije, na povezavi.
Kako & zakaj izbrati več ključnih besed za en url naslov [primeri iz finančne panoge]
Razlogi zakaj se splača za en url naslov (vsak url naslov) na isti spletni strani, izbrati več ključnih besed, hkrati, so različni:
- v kolikor je url naslov SEO optimiziran za več ključnih besed hkrati, pomeni to manjše stroške pri gradnji povratnih povezav za izbran url (offsite seo optimizacija)
- več izbranih ključnih besed in SEO optimiziranih na isti vsebini, pomeni manjše strošek s pripravo (ene) vsebine, namesto vseh vsebin za vsako besedo, posebej
- več optimiziranih ključnih besed na enem url naslovu predstavlja boljše razumevanje iskalnika Googla o tematiki vsebine na url naslovu
Primer vrhunske izbire več različnih ključnih besed za isti url naslov poglejte spodaj v primeru SEO optimizacije Prve bonitetne agencije ebonitete.si. Na istem url naslovu vas pričakajo informacije o bonitetah podjetij, bonitete prijava in bonitetne ocene podjetij:
Podobno odlično je SEO optimiziran tudi url naslov finančne hiše TriglavSkladi, kjer so predstavljene vrednosti naložb v vzajemne sklade. Ne glede na to za kateri sklad vas zanima vrednost naložbe, boste na istem url naslovu, dobili informacije za vse sklade.
Viri in dodatne informacije
1- Če vas zraven SEO optimizacije za Google, zanima tudi SEO optimizacija za iskalnike Bing, Yahoo, Youtube, LinkedIn, Facebook, Najdi.si, in druge, preberite podrobnosti o tem, na povezavi.