V čem je razlika med onsite seo in offsite optimizacijo

V čem je razlika med onsite seo in offsite optimizacijo

Za tiste, ki jih zanima biti prvi na Google iskalniku in vas zanima optimizacija spletnih strani, je spodaj podrobneje razloženo v čem je razlika med onsite optimizacijo in offsite seo optimizacijo. Hkrati pa boste v zapisu spoznali katero vrsto izmed obeh je treba za najboljše rezultate na Googlu, izvajati kdaj, saj ni vseeno katere vrste spletne optimizacije se lotite v katerem trenutku.

onsite off site optimizacija

NAMIG: V kolikor ste šele na začetku svoje poti pri optimizaciji spletnih strani, priporočamo, da si, na hitro, preberete razlago Kaj je SEO

V čem je razlika med onsite in offsite optimizacijo

  • prva razlika med onsite in offsite seo optimizacijo spletnih strani je v tem KJE izvajate SEO optimizacijske aktivnosti s katerimi želite vaše internetne strani pripeljati na prvo stran Googla.

Ko izvajate SEO optimizacijske aktivnosti NA SVOJIH spletnih straneh, se ukvarjate z onsite SEO optimizacijo.

Ko izvajate SEO optimizacijske aktivnosti NA DRUGIH (npr. na spletnih forumih, družabnih omrežjih, v komentarjih na drugih spletnih straneh) spletnih straneh, se ukvarjate z offsite SEO optimizacijo.

  • druga razlika med onsite in offsite optimizacijo je VRSTI SEO aktivnosti, ki izvajate onsite ali offsite optimizacijo.

Ko izvajate onsite SEO optimizacijo, se ukvarjate s sestavo naslovov spletnih strani, kreiranjem meta opisov, iskanjem ključnih besed in njihovim imeščanjem v besedila (na vaši spletni strani), optimizacijo slik, optimiziranjem notranjih in zunanjih povezav v vsebinah, gostoto ponavljanj ključnih besed, itd….

Ko izvajate offpage optimizacijo je ukvarjate z gradnjo povratnih povezav, ki (iz drugih spletnih strani) “kažejo” nazaj na vašo spletno stran (t.i. backlinks).

onsite offsite optimizacija

Primer izvajanja onsite in offsite SEO v online trgovini z regali

Regali kot pohištveni element so zelo “privlačna” ključna beseda za optimizacijo, saj imajo visok iskalni volumen (povpraševanja in zanimanja na Googlu), hkrati pa je z regali mogoče ustvariti soliden zaslužek (saj so zelo profitabilna ključna beseda in produkt, ki omogoča zelo zadovoljivo prodajno maržo).

Podjetje, ki je, za razliko od večine prodajalcev regalov, spremenilo taktiko in jih ne zanima visoka marža v posamezni prodaji, ampak prej prodaja več regalov, je online trgovina Pohistvo123.si, v kateri se najdejo regali z tudi do 50% nižjimi cenami od podobnih regalov v drugih spletnih trgovinah.

Zato se ne gre čuditi, da so regali Pohistvo123.si dejansko eden izmed najbolj prodajanih artiklov trgovine, kako pa je pri njih izvajana onsite in offsite SEO optimizacija, pa poglejte na povezavi.

Podrobnosti o obeh vrstah SEO aktivnosti v nadaljevanju, sicer pa so sotale dodatne razlike med onsite in offsite SEO optimizacijo bile opisane v tečaju SEO optimizacije, ki je opisan na povezavi.

Katera vrsta SEO optimizacije ima večjo težjo pri uvrščanju spletnih strani na prvo stran Googla

V SEO “daljni” preteklosti (pred več kot 10 leti) je veljalo, da ima največjo težo pri uvrščanju spletnih strani na prvo stran Googla, offsite optimizacija. Več kot je spletna stran imela zgrajenih povratnih povezav, višje je bila uvrščena na Googlu.

S časom in tudi z razvojem Googla, ki zna vedno bolj odkriti nenaravno zgrajene povratne povezave ter povezave tudi med seboj ločiti na kakovostne in nekakovostne, je vedno več SEO strokovnjakov razmerje o pomembnosti onsite ali offsite SEO optimizacije za doseganje prve strani na Googlu, začelo spreminjati v razmerje 50% za onsite seo in 50% za offsite seo.

V zadnjem času nekateri SEO strokovnjaki razmerje ocen v prid onsite SEO v primerjavi z offsite SEO optimizacijo, označujejo z 80 proti 20 v prid onsite SEO optimizacije.

Najbolj preprosta definicija pomena ene in druge vrste SEO optimizacije je, da boljše kot je urejena onsite SEO optimizacija, manj se “muči” offsite SEO optimizacija.

Primer izvajanja onsite in offsite SEO optimizacije za spletno trgovino Bambini

Na spodnji sliki lahko vidite primer onsite SEO optimizacije za spletno trgovino Bambini:

onsite offsite seo bambini

Naslov in meta opis vključujeta ključni besedi haljine in trudnice, vsebina na strani pa je optimizirana za prikaz tistim uporabnikom Googla, ki vanj vtipkajo izraz haljine za trudnice.

Če iz besedne zveze haljine za trudnice (iz te spletne strani, ki jo ravnokar berete) zgradimo še povezavo na haljine za trudnice, je to dodatno primer offsite seo optimizacije.

Podrobno o onsite in offsite SEO optimizaciji je opisano v poglavjih v nadaljevanju.

Kaj je onsite (tudi on page) seo optimizacija

K onsite SEO optimizaciji prištevamo:

  • SEO ustrezno opremljanje SEO naslova
  • SEO ustrezno opremljanje meta opisa
  • SEO sutrezno pripravo spletne vsebine (zasnova, struktura, poglavja, glavni naslov)
  • SEO utrezno rabo ključnih besed
  • SEO ustrezno povezovanje podstrani in drugih spletnih strani s spletno vsebino
  • SEO optimizacija slik
  • itd,….

NAMIG: Aktualni članki in nasveti s prikazi primerov kako se izvaja on site SEO optimizacija so objavljeni na spletni strani Seo-Praktik.si, na povezavi.

Primer onsite SEO optimizacije za spletno stran, ki omogoča obiskovalcem, da se preveri boniteta podjetja

SEO naslov in meta opis sta prva dva in hkrati ena od najpomembnejših SEO elementov, ki jih je potrebno upoštevati pri onsite SEO optimizaciji. Spodaj je prikazan primer kako se SEO naslov in meta opis upoštevata za spletno stran (ebonitete.si), ki obiskovacem omogoča, da se preveri boniteta podjetja s katerim namerava določeno podjetje sodelovati:

onsite seo boniteta podjetja

Naslov (Title) in meta opis (Description) vsebujeta ključno besedo boniteta (in tudi sinonime bonitete, bonitete podjetij, ebonitete in boniteta podjetja).

Po pravilih onsite SEO optimizacije morata naslov in meta opis vsakega url naslova vsebovati ključno besedo (in sorodne besede), za katero želite optimizirati spletno vsebino.

Podrobnosti o tem kako izbrati ključne besede za spletno stran, za potrebe kakovostne SEO optimizacije, najdete na povezavi.

Kaj je off site (tudi offpage) optimizacija

K offsite SEO optimizaciji prištevamo gradnjo povratnih povezav iz drugih spletnih strani…

Povratne povezave so:

  • povezave iz blog komentarjev na drugih spletnih straneh
  • povezave iz spletnih forumov
  • povezave iz gostujoči člankov na drugih spletnih straneh
  • povezave iz relevantnih spletnih direktorijev
  • ipd….

Povratne povezave se med seboj delijo na šibke, srednje močne in močne. Načeloma velja, da med najmočnejše povratne povezave sodijo povezave iz tematsko sorodnih spletnih strani, ki jim Google najbolj zaupa, sicer pa sodijo v kontekst zgodbe, ki je objavljena na tisti spletni strani.

Pri gradnji povezav odločilno vlogo igra tudi dinamika gradnje povratnih povezav (t.i. link velocity) in naravno pridobivanje povratnih povezav.

Primer offsite SEO optimizacije, če želite npr. na vrhu Googla, prikazati šopek rož

Ker je offsite SEO optimizacija gradnja povratnih povezav iz ene spletne strani, na drugo, bi npr. ta povezava > šopek rož < bila t.i. povratna povezava, ki iz spletne strani Motel Medno, kaže na drugo spletno stran Sanjski Šopek.

A gradnja povratnih povezav ni tako enostavna, kot zgleda v zgornjem primeru.

Kakovostna povratna povezava mora soditi kontekstualno v zgodbo. V tem primeru, kjer v članku, ki ga ravnokar berete, govorimo o optimizaciji spletnih strani, šopek rož kontekstualno sodi v smiselno povratno povezavo le, ko je navajan kot primer povratne povezave.

Prav tako bi povezava na šopek rož iz te spletne strani bila kontekstualna, če bi npr. opremljali našo konferenčno dvorano za povabljence, mize pa bi okrasili s šopki rož.

V tem primeru ima povratna povezava kontekstualni smisel, v kolikor pa je nametana v neko spletno stran, samo zato, da je, pa takšna povezava ni kakovostna, ker ne sodi v kontekst zgodbe.

NAMIG: Ostali primeri kako se izvaja off site SEO optimizacija so prikazani na povezavi.

Kdaj onsite SEO in offsite SEO optimizacija zagotovo prinašata rezultate

Kot zapisano že višje v teh nasvetih, gresta onsite SEO in offsite SEO optimizacija z roko v roki. To pomeni, da obe vrsti optimizacije prinašata najboljše rezultate takrat, ko se na obeh vrstah optimizacije dejansko tudi dela.

Ena izmed zelo spregledanih onsite SEO priložnosti je redno in sprotno dopolnjevanje ponudbe, saj je najbrž razumljivo, da Google raje na vrhu svojega iskalnika prikazuje spletne trgovine, ki imajo visoko in kakovostno ter količinsko ogromno ponudbe.

v Sloveniji to odlično uspeva spletni trgovini Pikapolonica.si, kjer, če boste npr. pogledali njihovo ponudbo previjalnih komod, lahko skozi več tednov opazovanja, zelo hitro opazite, da se vsake toliko časa, v ponudbo doda kakšna nova previjalna komoda.

Dodatne informacije

Viri

1 – What is the Difference Between Onsite and Offsite SEO?